- Letohrad
- Delirest services s.r.o.
-
Benefity:
Společnosti, pro které je spokojenost jejich zaměstnanců důležitá, si musí položit strategicky důležitou otázku - jak spokojenost budete měřit, vyhodnocovat a co se zjištěními, na která v rámci dotazování přijdete.
Již dávno neplatí, že spokojený zaměstnanec je dobře zaplacený zaměstnanec.
Aktuální nabídka práce |
Pojďme si shrnout základní body, proč chceme mít ve společnosti spokojené zaměstnance:
Vše o firemní kultuře, proč je důležitá, jak ji vytvořit a udržet se dozvíte v našem dřívějším článku.
Personální oddělení by mělo vedení společnosti předložit plán měření spokojenosti zaměstnanců, který odpoví na základní otázky:
A kdo tohle všechno bude mít na starosti? Vedení společnosti společně s personálním oddělením! Bez podpory vedení, které podpoří interní komunikaci, a které následně pomůže s realizací zjištěného, to jednoduše nepůjde. Bez manažera oddělení, který se nedozví odpovědi jednotlivých zaměstnanců, ale dostane souhrnnou zpětnou vazbu, to také nepůjde. Bez personálního oddělení, které bude vše “tlačit” kupředu, to nepůjde už vůbec.
Odpovědi na výše položené otázky jsou velmi individuální dle jednotlivých společností.
Jsou společnosti, které svým zaměstnancům každý den položí otázku na některé z témat, která se ve společnosti probírají, aby znali jejich názor nebo rozptýlili obavy. Současně jsou společnosti, které průzkumy spokojenosti dělají jednou ročně.
Buďte osobní, využijte možnost položit dotaz celé společnosti dle aktuálních potřeb, nebo sdílejte aktuální informaci, která je pro zaměstnance důležitá.
Na základě znalosti vaší společnosti, vašich zaměstnanců, kapacitních možností vypracujte plán měření spokojenosti. Podle četnosti dotazování zvolte vhodnou metodu:
Metoda |
Výhody |
Nevýhody |
Osobní dotazování |
|
|
Dotazník |
|
|
Získáte zpětnou vazbu od svých zaměstnanců, víte, co je ve společnosti těší a co by si přáli změnit nebo upravit.
Jinými slovy víte, v čem pokračovat, co neměnit a v jakých oblastech byste změnu měli udělat, pokud je to možné.
Je nutná akce a komunikace vůči zaměstnancům.
Poděkujte zaměstnancům za jejich zpětnou vazbu a sdělte, co jsou top tři priority, kterým se budete věnovat a kdy mohou očekávat výstup. Pokud je to možné, ať priority a následně i výsledky sdělí někdo z nejvyššího vedení, aby zaměstnanci věděli, že je jejich názor vyslyšen.
Aktuální nabídka práce |
Samotné měření spokojenosti zaměstnanců bez jakékoliv akce a komunikace k zaměstnancům nemá žádný smysl. Pokud budete zaměstnance dotazovat, oni si dají čas s odpověďmi na vaše dotazy a nic se nestane, je to to nejhorší, co pro spokojenost zaměstnanců můžete udělat. Důsledkem může být zvýšení nespokojenosti, zhoršení firemní kultury a zvýšení fluktuace.
Publikováno 20. října 2022
Pracovní portál JenPráce.cz provozuje